Bio

Alejandra López Gabrielidis (Argentina, 1986). Licenciada en Filosofía por la Universidad Nacional de Cuyo (tesina: “La dimensión técnica del sujeto artístico”). En 2012 obtiene una beca en la Universidad Rennes 2, donde complete sus estudios de Máster en “Arte y Tecnología Digital” en 2014 con su tesis: “La presencia digital distribuida: las nociones de vigilancia, narcisismo y ubicuidad en diferentes contextos socio-técnicos del videoarte” dirigida por Nicolas Thély. En 2015 comienza un doctorado en cotutela entre la Universidad Rennes 2 y la Universidad de Barcelona con su proyecto de tesis: “La datificación: estudio acerca de las prácticas y experimentaciones artísticas entorno al desdoblamiento digital del sujeto”.

 

Su interés de investigación se centra en las nuevas formas de producción subjetiva que emergen de nuestra relación íntima y cotidiana con la tecnología. Aborda estos temas es combinando la teoría y la filosófica con la crítica y la experimentación artística.

 

Actualmente trabaja como investigadora en formación a tiempo completo en la Facultad de Bellas Artes de la Universidad de Barcelona.

 

Bio (english)

 

Alejandra López Gabrielidis (Argentina, 1986). Licensed in Philosophy for the UNCuyo (thesis " The technical dimension of the artistic subject "). She obtains in 2012 a scholarship at the University Rennes 2, where she has completed her Máster's studies in " Art and Digital Technology" in 2014 with her thesis: " The digital distributed presence: the notions of vigilance, narcissism and ubiquity in the different social-technic contexts of the videoarte " directed by Nicolas Thély. In 2015 she begins a co-tutorship PhD between the University Rennes 2 and the University of Barcelona with her project of thesis: " The datification: a study on the practices and artistic   experimentations concerning the digital unfolding of the subject ".

 

Her research interests deals with the matter of new forms of subjective production that take place in our intimate and daily relation with digital technologies. She approaches these questions from the theory and philosophy combined with critique and artistic experimentation.

 

At the present she works as a full time researcher trainee at the Faculty of Fines Arts of the University of Barcelona.